måndag 11 oktober 2010

kall vacker höstdag

ja nu börjar kylan komma.igår kväll var det bara 1+ när jag tog ut devin.det blev leggings under joggingbyxor sen vinterjacka,mössa och vantar. så klär man sig bra kan man gå en lång promenad.igår kväll var vi ute 45 min för han träffade en vit boxer tik som han lekte med och inte ville gå ifrån. hon var så fin. har aldrig sett en sådan hund förr. på em. idag var vi ute en timme och då träffade han en annan hundkompis att lattja lite med.när man går samma promenader varje dag så träffar man oftast på samma hundar jämt så då ska det lekas. kul att träffa andra hundägare så devin får träffa andra hundar som är det bästa han vet.inte gjort så mycket idag. var ner på banken med yngsta dottern för att avsluta ett sparkonto som hon hade lite pengar kvar på.så dessa pengar tar jag hand om för hon ska fortsätta spara men på ett vanligt konto. pengarna ska gå till bla studentkryssningen i mars.nu kom fakturan på studentmössa.tröja,halsband och champagneglas 1600 kr. tur att den ska betalas på 3 ggr och dottern betalar hälften. ja dyrt med student,men är ju ett minne för livet.skrev ett mail till min fd SG som jag självtränar hos i deras gym. är en övning som han var skeptisk till att hö. handled inte skulle hålla för. har provat nu i 6v och handleden är nu ständigt värkande. får be honom fixa nån liknande övning där jag inte belastar handleden. jag blev ju biten av devin i den handleden i april-09.krökta fingrar, känselbortfall och ständig värk ända tills nov-09 då jag blev så pass bra att fingrarna kunde rätas ut och värsta besvären var borta.jag har forfarande problem med denna handled som jag inte lyckats träna upp styrkan i. värker forfarande och tummen funkar inte som den ska. använder handledsskydd. ska ta kontakt med handterapeuten jag gick hos så får hon kolla om det är sviter efter hundbettet eller nått nytt.är det efter bettet ska det anmälas till försäkringsbolaget inom 2 år dvs april-2011.
tur att man är vänsterhänt iaf så man inte är allför handikappad. annars mår jag skapligt just nu,men snart kommer kylan och då spänner man sig så värken kommer tillbaka. men det är ett tag till dess. hoppas det blir en mildare vinter än förra vintern.
nu ska jag dricka kaffe och vara social med gubben innan han somnar. han börjar tidigt i morron bitti.

ha en skön kväll och var rädda om varandra
kramizzar
bloggare som njuter av livet

9 kommentarer:

Anonym sa...

du hur kan man säga åt mig att låta din familj och släkt vara hur kan du då hälsa på min släkt eller tänker åka hälsa på dem
jag ger fan i din familj och släkt så ge fan i min släkt bröder och dylikt
dubbelmoral janne sa att åke kan komma hälsa på men inte du...
och säg åt sandra sluta kalla en kompis för kusin när hon inte ens är släkt med henne och du jag ger fan i om du spar allt jag skriver för det är bara saning i allt jag skriver och säger

Anonym sa...

ha ha, den va bra, vet väl inte va sanning är om den ens stirrar i ansiktetet. hur kan hon va så jävla dum och sitta å kommentera andra hela tiden, när hon själv är så feg att andra inte kan eller får kommentera hennes. tänkte be hennes gubbe om ursäkt för att jag råkade sktriva hans namn för de va inte meningen, de bara gick av farten, så du som vet vem du är så ber jag om ursäkt nu. men då har väl du inget att bråka om, för de är väl de du bara är ute efter. och angående förtal som du nämnde så kan du ju börja fundera över va du håller på med, för då kan även jag anmäla dig eftersom som du sitter å skriver om mig till dina vänner.

Anonym sa...

nä men hur kan en person sitta i mail och säga att jag ska låta hennes familj och släkt vara och så kan inte hon låta min släkt och familj vara bara en fråga och skriva och säga att hon inte ska yppa något åt någon inte ens familj eller släkt och det först man gör är och frågar ut min mans dotter om mig och alla andra .. kan du svara på det dennes blogg sidas syrra.. ni får väl komentera mig men jag svara tillbaka

sedan vad då sitter och skriver till mina vänne rom dig ????????

Anonym sa...

men man kan inte kommentera din blogg för det står ingenstans under dina inlägg vart man ska skriva dem.

Anonym sa...

du kan väl svara på mina frågor varför kan inte hon låta mina släkt och vänner och familj vara om jag ska låta henne vara.
vilka vänner sitter jag och snackar skit om dig med..
sedan så vet jag inte varför det inte går att komentera. det jag skriver och säg inte att jag är jävla dum och feg för att jag har inget som är spärrat var nu ut och tittade
och du jag vet vad saning är. det vet inte du och din syrra eller vem du nu är som sitter hära och skriver.. eller vill inte veta sanningen. .. och jag är inte ute för att bråka men man säger inte saker om mig som inte är sanna och inte får konsekventer för det.. och inte kan erkänna att man sagt fel på facebook som hon har sagt det på..då vet man att hon inte talar saning men törs inte erkänna för det gått för långt.och påstår att jag tagit hennes vänner vilka vänner jag har mina egna jag inte ens det kan hon säga vilka det är.... jag har mina vänner som jag kännt längre än vad hon har gjort.. och min man sa att han tar inte i mot ursäkten. och man är så jävla feg när man tar till min man dotter för att få reda på saker om mig och min familj så jävla fegt..när man först sitter och skriver att man inte ska yppa sig om mig för någon trodde hon att jag inte skulle få reda på något och det dära med bordeline och mina svärföräldrar det var droppen.. vet att min mans dotter visade det för sin mamma och pappa men min man slog bakut på en gång även hennes mamma men hon skrev inte ut det på facebook att jag har sånt.för de som känner oss vet precis vilka de menade.och jag har inte sagt något om maria sjukdommar eller så utan jag har bara komentera henne att hon kunna gå ut och jobba några timmar hon med som alla andra får göra när de sjuka och jag har inte snacka skit om henne som hon gör med mig.. och pikar hela tiden om allt jag säger det är väl själklart att man blir arg då..och du syster yster till denna person är lika dan ingen av er uppmuntar folk utan bara pikar och säger massa skit..

Anonym sa...

gå in på inställningar på bloggen och sedan under på kommentarer så kan du kryssa för vilka som får kommentera din blogg. du kanske har kryssat i att endast dina bloggmedlemmar får kommentera. du måste kryssa i att alla får kommentera så funkar det.

Anonym sa...

du det står att alla får komenter

Anonym sa...

på dina inställningar eller under dina blogginlägg för under dem finns ingenstans att skriva kommentarer. det har du nog sett.

Anonym sa...

där ser du ni är inte ett dugg bättre om han inte kan godta min ursäkt, varför ska vi å andra då va trevlig tillbaka, å varför åker din man hem till min syrra då och lånar grejor om ni är så förbannad på dom, låter inte riktigt rimligt i mina öron. jag sa inte att du skrev skit om mig, sa att du visar va jag skrev till dig för dom så att dom ska tycka synd om dig och kalla de påhopp. å ang din resterande släkt vet jag inget om , men jag tror inte att " han" står bredvid min syrra och bara bjuder hem hennes man till sitt nya hus, å varför använder du syrrans namn, när ni vill va anonyma? du kan ju be din man skriva till mig så kan jag be han om ursäkt själv så jag vet att han får den för dig litar jag inte på att du säger till honom.