fredag 27 november 2009

bra start på dagen.

vaknade kl 10.15 av att devin skällde när åke gick iväg. var bara ett skall. klev upp och gav djuren mat. ner och satte på kaffe så man vaknar. åke kom hem från bilbesiktningen och den gick igenom helt felfritt. så nu är man glad att man slipper lägga ut pengar på nån lagning iaf. fick reda på igår kväll av min syster att min mamma ligger på sjukhus för hjärtat krånglar. det slår för fort och ojämt. de har gjort 1 st elkonvertering men den funkade inte. hon har haft problem med hjärtat länge och gjorde en by pass op. när hon var bara 50 år. har mått bra nu de senaste 9 åren. syrrans man skjutsade in henne så det var inget livshotande. men allt kan ändras fort. vill inte mista min älskade mamma ännu p´å många år. hon är ju bara 68 år. även om vi inte har så bra kontakt eftersom hon för det mesta bor hos sin fästman i hudiksvall sen 2 år så ses vi eller ringer när hon är hemma. hon förtjänar att vara lycklig med denna man många år till. hon skulle ringa mej under dagen. går allt bra efter provtagning så är hon hemma i helgen. klarar inte av att mista en person till detta år. har på 1år mist 4 av våra nära och kära. min farbror 66 år i cancer.min kusin 45 år av komplikationer av säsongsinfluensan.min farmor snart 96 år pga åldern samt åkes syster som skulle fylla 58 år 2 dagar efter sin död i massiv blodförgiftning.
nu ska jag ta och laga lite lunch och göra rent åt kaninerna till att börja med .sen får vi se vad dagen har att bjuda på.
återkommer med uppdatering senare i kväll.

Inga kommentarer: