måndag 31 augusti 2015

Nu är det snart höst

Hej. Nu var det längesen jag skrev nåt här. Har inte haft läst eller ork att blogga. Det har varit ganska tufft här på våren och in på sommaren. Jag blev osams med en person igen. Blev kränkt och påhoppad. Men nu är det slut med den bekantskapen. Jag fick en ny diagnos i våras. Har haft problem  med min högra tumme sen januari 1990 utan att de hittat  felet. I våras röntgade jag tummen och handleden. Det visade sig att jag har artros I tumbasen och handleden.jag har även fått golfarmbåge som jag fått akupunktur för i maj och juni. Skulle bli kallad i juli till sjukgymnasten men inte hört nåt än. Som om det inte vore nog så har jag fått nervsmärta  i höger handled. Misstänkt karpaltunnelsyndrom. Jag ska till neurografi mottagningen den 14 september och undersöka om det är nerver i kläm. Opererade  detta i samma handled i augusti  204. Sen får jag lätt sendrag under höger foten med en njuta som gör ont. Ska till röntgen och göra ultraljud för ibland måste man operera bort knutan. Så ortopeden efter dessa undersökningar. Blir så less på alla bakslag. Den 20 augusti  i år blev vi tvungna att ta ett tragiskt beslut. Vår älskade hund Devin fick stroke och efter den blev han aggressiv  mot möbler och mot mig när maken jobbade. Han morrade, skällde och gjorde utfall mot mig. Han lyckades bita mig i magen. Då insåg vi att det bästa för honom var att få somna in. Jag och maken sov knappt nånting de sista dagarna och vi skämde bort honom ordentligt  de sista dagarna. Han var alltid stressad så det var nog orsaken till stroken. Både jag och maken grät innan vi åkte iväg till veterinären.  Jag gick in med honom och det var det jobbigaste  jag varit med om. Veterinärerna var underbara och han låg i mitt knä när han somnade in. Nu är det så tomt och tyst här hemma. Ingen att gosa med och som möter en med viftande svans när man varit borta. Saknar våra långa promenader.  Vi håller nu på att försöka hitta en omplacering hund som är max 3 år. Vill inte ha någon valp. Vi kommer aldrig att glömma Devin och ska göra iordning en fin minnesvärt här hemma. Tur att jag har mina barn och underbara barnbarn att umgås med. I lördags firade vi Alvin som fyller 1 år den 10 september men då var det några som inte kunde komma. Idag har jag haft Alvin här på eftermiddagen  då hans mamma skulle iväg. Han kom kl 12 så vi lekte till kl 13 då han somnade och sov till kl 15.45. Då hann han leka 1 timme innan hans pappa och storebror  kom och hämtade  honom. Han ska skolas in på dagis nästa vecka. Jag tycker han nyss föddes. Nu ska jag kolla på lilla huset på prärien på TV. Maken slutar jobba kl 19.30 och då ska vi titta på sista Johan Falk filmen. Ha en bra kväll och var rädda  om varandra.💞. Här kommer några kort på Devin och mina barnbarn.

Inga kommentarer: