lördag 17 januari 2015

slask och halka ute.

Hej nu har det gått en vecka sen sist. Har blivit duktigare att skriva sen förra året. Nu har det varit snö och kallt med stormen Egon. Vi hade tur som bor i Sandviken för vi drabbades inte lika hårt som i övriga Sverige. Vi åkte på bandy den lördagen det började snöa. Det snöade lite när vi åkte vid 2 tiden på eftermiddagen.  När vi åkte hem vid 4 tiden var det full snöstorm. Var inget vidare att gå ut med hunden när vi kom hem. Var helt Slut i rygg och knän efter att ha pulsa i oplogade vägar. Såna dagar önskar man att man inte hade hund. Nu är det svin halt ute och knappt  sandat. Rena skridskobanan.  Man spänner sig när man går ut med hunden. Har inte köpt broddar till skona så det ska jag köpa i morgon. I tisdags var jag till sjukgymnast  och ska dit igen på tisdag och få akupunktur  mot värken i nacken och axlarna. Har velat få behandling med redcord som jag fick när jag gick hos privat sjukgymnast  I 5 år. De har redcord utrustning på HC men tyvärr  ingen sjukgymnast som har den utbildningen så får nöja mig med akupunktur  och TENS. Alltid något. Var till läkaren på HC i fredags eftersom jag har ont i höger armbåge. Handled och tummen. Jag har fått golfarmbåge. Kan knappt använda höger armen utan att det värker som sjutton.. det är ett ganska ovanligt fel. Det är vanligare med tennis då smärtan sitter i muskel fästet  på utsidan. Jag har ont i muskelfästen på insidan av armbågen och ner i handleden och tummen. Har svårt att lyfta kaffekoppen med den handen. Så nu blir det att lära sig göra alla saker med vänster handen. Jag är vänsterhänt. Men skriver med vänster och lyfter saker med höger hand. Jag ska prata med sjukgymnast en på tisdag så jag får behandling och övningar att träna upp musklerna. Jag ska även in och röntga tummen och handen på onsdag då läkaren misstänker att jag kan ha fått artros i tummen.nu får det räcka med bakslag min hälsa. Trodde detta år skulle börja bra utan några mer skador. Nu hoppas jag att det räcker med skador.vi ska flytta om ca 2 veckor så jag har inte tid med massa värk. Tur att min yngsta dotter kommer och hjälper mig att packa upp lådor när hennes sambo hjälper oss att flytta. Ska bli så skönt att flytta från stan så man kan sitta på altanen i sommar och höra fågelarter istället för bilar. Och Devin kan vara ute på dagarna. Vi kan gå skogspromenader. Nä nu börjar det bli Sov dags. 

Ha en bra helg och var rädda om varandra.
Mina 2 av 3 favorit killar. Bröderna bus☺

Inga kommentarer: