måndag 11 januari 2010

irriterad.

varför måste denna person skriva om mig på sin blogg. har hon inget annat för sig.jag är multipel sjuk och utredd noggrant, kan ej jobba på en arbetsplats för det har vi testat. jag har fått lov av läkare och SG att göra sånt jag kan hemma, tex lägga i en maskin tvätt och sen hänga den senare på kvällen. vattna blommor och plocka undan saker i min egen takt, kaninburarna hjälps jag och maken åt med. tar bort det värsta varje dag så det tar typ 4 min i varje bur. vilar nån timme mellan varje bur. resten av städningen och det mesta av matlagningen tar maken hand om. när han jobbar korta skift så tar han hunden 2 vändor och jag går sista vändan på 15 min nu. är tillsagd av läkare och SG att röra på kroppen så mycket jag orkar så jag stärker musklerna. vissa dagar är jag helt däckad. nu ska jag in på dagkirurgen och göra en mindre operation på torsdag så då får man ta det lugnt nån vecka.
idag har jag legat på soffan och kollat på tv hela dagen pga nackvärk.

i morrn ska jag in till gävle på mammografi så då har man att göra ngra timmar. det tar tid att åka buss.
nu är det kaffedags.
sköt om er och var rädda om varandra
kramizzar

6 kommentarer:

Anonym sa...

känns det bra att man skriver om personen i fråga i bloggen
nu vet du hur jag känner mig

CA sa...

Patetiskt!! Att vara multipel sjuk som både du och jag är vet man inte från timme till timme hur man mår. vissa dagar mår man bättre andra skit. De få timmar man mår bra vill man ju klara det man som frisk gör också och då kämpar man på så länge det går MEN!!!! För varje sådan dag har vi också pay back time i allt från timmar till dagar och veckor. Dessa dagar ser inte det som gnäller mest oss när vi ligger där med helvetes smärtor. Huvudet värker och inget hjälper och man tror att man inte ska överleva. Det dagar man inte kan stå upprätt av yrsel mm Vem fan ser oss då???? alla behandlingar man måste till för att få loss skallen eller ryggen och kisset rinner utmed benen även tamen om de vill sig illa.

Få som gnäller skulle klara en dag med det liv vi har!!!! Men det är jäkligt lätt att tycka massa. Men det är ju inte för inte man får sjukpension. Det får man om man är RIKTIGT SJUK!!!! Inget finns i några regelböcker att vi sjuka inte får röra oss, försöka leva så normalt det går och gör sysslorna i hemmet så gott vi kan. Det är en terapi att hålla våra värkande kroppar i cirkulation!!!

Jag blir skogtokig när jag hör människor som antar och tycker massa det inte har en dugg vetskap i. sådana människor är farao sjukar än vi fast på ett annat vis. Tur vi fick värken säger jag för den gör en inte elak eller bitter och empatilös!!!!

Så skit i denna person. DU VET vad du har.

Jag läste denna blogg...kan inget annat än garva.

Kramisar!!!

Anonym sa...

även om vi inte är vänner lägre eller vad nu då.. så kan du ju säga åt dina kompisar att int elägga sig i för då anmäler ja dem med för trakaserier.. jag gjorde så bar aför att du ska känna hur kränkt jag blir när du skriver i din blogg om mig
men nu har jag skitit i dig så nu kan du skita i mig och be dina kompisar dra åt helvete

Anonym sa...

hej. men nu är väl carina rolig! ska hon polisanmäla dina vänner nu oxå bara för att dom kommenterar hennes blogg!!! alla får väl skriva i bloggarna om vad man tycker? är de inte därför man skriver?! hon får väl sluta skriva i din då de är ju samma sak, trakasserier!!!! sen får hon väl sluta skriva sånt som hon inte vill att folk ska kommentera och bli fundersam över hur man kan skriva så om en släkting som alla kan läsa om, de är väl inte konstigt att folk reagera och tycker de är patetiskt, även sånna som inte är vänner.
lena.

Virrpanna sa...

Kära nån, fattar inte att folk inte har bättre för sig än skapa otrevnad. Släkt eller inte men tor iaf att var och en ska sköta sitt och rent ut sagt skita i andras.
Har man inte något bättre för sig än att vara jävlig???
Vem vinner på sånt här, tror att alla är förlorare i slut änden.
väx upp och visa varandra respekt.

Anonym sa...

håller precis med dig, virrpanna, kunde inte sagt de bättre.