lördag 16 januari 2010

fortfarande glad och vädret mildare

ja igår blev det en del gjort på dagen. tvättade och bäddade rent i sängarna så man sov gott i rena sängkläder.devin och jag tog en underbar välbehövlig promenad på 45 min på eftermiddan. det var skönt att röra på sig nu när det bara är 2- idag. somnade som en stock vid halv 2 tiden inatt och sov som en klubbad säl tills kl ringde kl 9.45. åke jobbar fm. denna helg så jag får ta morron prommissen med devin. käkade en tallrik gröt och läste tidningen när jag kom in och matade djuren. kollade lite på tv och har nyss lagat mat som står i ugnen. åke slutar kl 14.25 så maten är klar då. sen blir det kaffe och en prommis med devin. sen drar vi iväg till Göransson Arena och kollar på matchen mellan SAIK-Falun. sen ikväll blir det lugnt i soffan med älsklingarna framför tvn. den ena somnar nog tidigt för han började jobba kl 4 i morse.nu är det dags att duka fram på bordet.

ha en underbar lördag och ta hand om varandra.
kramizzar från en glad och sprallig bloggare.

1 kommentar:

Virrpanna sa...

Härligt att läsa att du är glad och sprallig. Kanske är så att funderingar och övriga spänningar har släppt.

Hoppas du får en trevlig helg, och kan gå ut med hunden nu är vi fick milader väder.
Min Dexter ahr vrit med husse vid garaget HELA dagen så han är nog helt slut när dom kommer hem.